dinsdag 31 augustus 2010

Groei! in beeld gezocht

Hoe ziet groei eruit voor jou? Is groei een groen plantje wat opschiet uit de bruine aarde? Of is groei een bloesem aan een bottende boom, of een beginnende vrucht? Of een kind in een zeilbootje, bezig aan zijn eerste maritieme pogingen? De buik van een zwanger vrouw? Ik zou het mooi vinden om digitale foto’s te ontvangen die groei voor u of jou verbeelden, eventueel met een korte aanvullende tekst.

Dit jaar ga ik aan de slag met het thema Groei. Kern vormt het tweede deel van deze zin:

Gods gastvrijheid

bevrijdt mij van een leven
waarin ik in het middelpunt gevangen zit

en nodigt ons uit om te groeien in, door en als Gods gezin
met Jezus als middelpunt.

 
Persoonlijk groeien en als gemeenschap groeien. Groeien in Gods gezin, maar ook door en als Gods gezin. Als basis voor dit thema  gebruik ik het bijbelboek Galaten. Na de G van Gastvrijheid, dit jaar dus de G van Groei en de G van Galaten.

Wat ga ik doen met die foto’s? Ik kan ze gebruiken, als ondersteuning. Als ik genoeg reacties ontvang kan ik er een collage van maken. En, ze inspireren. Want, groeien doe je samen. Kortom: laat een reactie achter of stuur me een mailtje met daarin jouw beeld of foto van Groei!

Geen opmerkingen: