vrijdag 30 oktober 2009

Shane Claiborne is (g)een coole christen

Citaat:

Een paar jaar geleden, toen ik veelkleurige dreadlocks had, stond ik op het punt om voor een paar honderd jonge mensen te spreken, toen ik werd geïntroduceerd als 'coolste christen ooit.' Perplex en een beetje verontrust door de intro, vroeg ik om een schaar. Ik stond op het podium, nam mijn geliefde dreads in mijn handen en zie: 'Lieve mensen, ik ben bang dat ik te cool ben geworden. Christenen zijn niet geroepen om cool te zijn. We zijn geroepen om uitzonderlijk te zijn.' En toen knipte ik ze allemaal af. (En natuurlijk vonden de jongeren dat allemaal cool). Openbaring waarschuwt dat we niet lauw moeten zijn (een ouderwetse manier om cool te zeggen).

Einde citaat en verkocht.

Shane Claiborne - Hoe Jezus de wereld op zijn kop zet.

1 opmerking:

Supermaver zei

He Pieter, gisteren was Claiborne op een symposium in Diemen. Erg inspirerend! Ben zojuist begonnen in zijn boek.