zondag 19 oktober 2008

De wind speelt met jou, niet andersom

"De wind speelt met jou, niet andersom." Woorden van de verkoper van mijn 3 vierkante meter pure power.

De eerste keren gingen top. Meegesleurd worden over het strand door de wind. De kracht van de wind voelen. Alles onder controle. Playing with the winds. Dit is gaaf. Ik wil meer. Zaterdag weer naar het strand. Er is meer wind. En iemand die uitlegt hoe je moet springen. Dat wil ik. De lucht in. Hij doet het voor. Het kan met mijn vlieger. Ik geef de vlieger de juiste zwaai, spring en word omhoog getrokken. Ik voel een enorme kracht en een enorm verlies aan controle. Voor ik het weet land ik via een soort salto mortale keihard op mijn rechterschouder. Vandaag doet alles zeer en wie weet de komende dagen ook nog. In mijn overmoed was ik dat ene zinnetje vergeten.

"De wind speelt met jou, niet andersom."
Wind en Geest zijn in de bijbel hetzelfde woord. Hoeveel ontzag heb ik voor de Geest en hoeveel vrijheid veroorloof ik me met hem?

Geen opmerkingen: